Nederlandse Federatie Dierenopvang Organisaties (NFDO)
  • Home
  • Organisatie
    • Missie/Visie
    • Doelstelling
    • Bestuur en beloningsbeleid
    • Klachtenregeling
    • Publicaties >
      • Corona-protocollen
      • Beleidsnota Red dieren in rampen
  • Lidmaatschap
    • Lidmaatschap
    • Aangesloten leden
  • Nieuws
    • Petitie overheidssteun opvangcentra wilde dieren
  • Erkenningsregeling
    • Checklist NFDO-erkend Dierenopvangcentrum
    • Aanvraagprocedure
    • Veelgestelde vragen
    • NFDO-erkende dierenopvangcentra
    • Toekomstige ontwikkelingen
  • Onze sponsors
    • Steunt u de NFDO?
  • Vacatures
  • Contact

Klachtenregeling

De NFDO beschouwt klachten als een kans om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren, zodat we u als lid/ klant beter kunnen adviseren. Om u te verzekeren van een goede afhandeling van uw klacht heeft de NFDO een klachtenprocedure.
We vinden het belangrijk dat uw visie op de klacht gehoord wordt en dat klachten snel  worden  afgehandeld.
                                                                                        
Onder een klacht verstaan wij:
 
Iedere melding van een lid/ klant,
  • waaruit blijkt dat niet aan diens verwachting is voldaan en
  • die niet het karakter heeft van een snel te verhelpen misverstand of gebrek aan informatie,
  • waarvan het duidelijk is, gelet op de teleurstelling bij de klant, dat dit aandacht verdient (op een hoger niveau) in de organisatie van de NFDO.
 
Klacht indienen
Klachten over (de leden van) de NFDO kunt u schriftelijk of per e-mail indienen. Onze contactgegevens zijn:

NFDO
De Jeker 8
3448 XL Woerden
E-mail: info@nfdo.nl
 
U ontvangt binnen twee werkdagen een ontvangstbevestiging.

  1. Behandeling
    Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.
    Klachten over één van de aangesloten leden van de NFDO worden alleen in behandeling genomen, indien de klacht eerder (schriftelijk)  is ingediend bij dit aangesloten lid en u er met het aangesloten lid niet uitkomt.
  2. Onderzoek
    Uw klacht wordt onderzocht door de verantwoordelijke functionaris binnen de NFDO. Deze verzamelt relevante informatie en kan voor een toelichting contact met u opnemen. We passen hoor en wederhoor toe, dus zal ook altijd gesproken worden met de persoon of personen die met de klacht te maken hebben en/of contact worden opgenomen met de organisatie waarover de klacht gaat.
  3. Uitspraak
    Op basis van de verzamelde informatie komen we tot een uitspraak. Uiteraard wordt de uitspraak gemotiveerd. U ontvangt een bevestiging van de uitspraak, schriftelijk of per e-mail. Indien de klacht (deels) gegrond is, wordt aangegeven welke verbeteracties de NFDO en/of het aangesloten lid gaat uitvoeren.
  4. Bezwaar
    Indien u niet tevreden bent over de uitspraak, dan kunt u binnen één maand schriftelijk of per e-mail bezwaar indienen bij de voorzitter van de NFDO. U wordt dan uitgenodigd om uw bezwaar mondeling toe te lichten. Binnen één maand na dit gesprek ontvangt u van de voorzitter schriftelijk bericht over de uitspraak.
 
Op onze werkzaamheden is het Nederlands recht van toepassing.
Indien u het niet eens bent met de uitspraak van de voorzitter, is in geval van geschillen de kantonrechter van het kanton, waaronder de vestigingsplaats van de NFDO of van het NFDO-lid (als het een geschil met een NFDO-lid betreft) ressorteert, bevoegd uitspraak te doen.

NFDO

AANGESLOTEN LEDEN

DOELSTELLING

VOLG ONS


Foto
Nederlandse Federatie
Dierenopvang Organisaties


Akkerwinde 24
2951 HB, Alblasserdam


info@nfdo.nl

De NFDO is een ANBI

IBAN: NL94 TRIO 0198 0274 35
RSIN: 854535470

 
Eén op de drie Nederlandse dierenopvangorganisaties is al bij de NFDO aangesloten. De leden staan primair voor professionele zorg aan hulpbehoevende dieren en continuïteit van onafhankelijke dierenopvang- en vervoerorganisaties.

login voor leden
Behoud en versterking van lokale dierenhulporganisaties

In de eerste plaats in het belang van de (zwerf)dieren, die zo snel en met zo min mogelijk stress in een adequate opvang dienen te worden ondergebracht.

In de tweede plaats om de maatschappelijke
betrokken­heid
te vergroten door dierenhulporganisaties  dicht bij de gemeenschap te behouden en daar
onderdeel van te laten zijn.


DIERENALARM


Bel meldpunt 144
Red een dier

ZOEKEN


Copyright 2015 Tijmen Pers Studio en Uitgeverij - Fotografie Martijn M.M. Griffioen en anderen.
  • Home
  • Organisatie
    • Missie/Visie
    • Doelstelling
    • Bestuur en beloningsbeleid
    • Klachtenregeling
    • Publicaties >
      • Corona-protocollen
      • Beleidsnota Red dieren in rampen
  • Lidmaatschap
    • Lidmaatschap
    • Aangesloten leden
  • Nieuws
    • Petitie overheidssteun opvangcentra wilde dieren
  • Erkenningsregeling
    • Checklist NFDO-erkend Dierenopvangcentrum
    • Aanvraagprocedure
    • Veelgestelde vragen
    • NFDO-erkende dierenopvangcentra
    • Toekomstige ontwikkelingen
  • Onze sponsors
    • Steunt u de NFDO?
  • Vacatures
  • Contact